Z PĄWIĄSZĄWANIEM URORURODZIURODZIN

 "jaki jest ulubiony kolor wujka? trzeba kupić mu balon, bo ma urodziny"

Konstanty Blaszta

" - Imponujące - mówił. -To jest właśnie to słowo Imponujące. (...)

- Nie wszyscy mogą i któryś z nas też nie może. I w tym cała rzecz. 

- C Z E G O nie może? - zapytał się Puchatek drapiąc się w nos. - Co masz na myśli? 

- Szaleństwo, śpiew i taniec... (...)

- Tak, tak - rzekł Kłapouchy. - Śpiew. Radość. Jumpa - jumpa- jum-pa (...)

- Czy to to? - zapytała Sowa wyjmując ją Puchatkowi z łapek.

- Tak, i właśnie chciałem cię prosić...

- Ktoś przechowywał w niej miód - rzekła Sowa Przemądrzała

- Można przechowywać w niej w s z y s t k o - powiedział Puchatek z powagą- Jest ona Bardzo Pożyteczna. (...)

BUMS!!!???!!!

Prosiaczek leżał rozważając co się stało. Z początku zdawało mu się, że cały świat wystrzelił w górę; a potem pomyślał, że to tylko Las wystrzelił w górę, a jeszcze potem pomyślał, że może to on, Prosiaczek, wystrzelił w górę i jest samotny na księżycu czy gdzie indziej (...)

I nagle pomyślał: 'Więc dobrze. Jeśli nawet jestem na księżycu, nie muszę leżeć grzbietem do góry' - po czym wstał ostrożnie i rozejrzał się wokoło. Ciągle jeszcze był w Lesie! 'To dziwne - pomyślał. - Ciekaw jestem, skąd się wziął ten huk. To chyba nie ja narobiłem takiego hałasu...A gdzie jest balonik? I co tu robi koło mnie ta mokra szmatka?' (...)

- Ależ tak! - rzekł Puchatek. - Wchodzi doskonale.

- Nieprawda?- powiedział Kłapouchy.- Wchodzi i wychodzi doskonale. (...)

Wkładał balonik i wyjmował go z powrotem, szczęśliwy jak jeszcze nigdy w życiu."

A.A Milne "Kubuś Puchatek"


Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Kingsajz

Vladimir Nabokov

Alternatywy 4