trzy powody

- ale dlaczego nie?!- nie lubię, kiedy mi się nie udaje, ale w tym wypadku całe moje jestestwo zostało zdruzgotane, miażdżącą odmową. Najpiękniejsze z moich marzeń, najwyższe uniesienie mojej duszy w poszukiwaniu spełnienia, zostaje właśnie sprowadzone do tej parszywej szarości realiów.
- naprawdę mam ci tłumaczyć dlaczego nie możesz zostać pilotem spitfire'a?
- mam gdzieś tłumaczenia!!! podaj mi chociaż trzy powody dlaczego odmawiasz mi spełnienia marzeń. finał moich poszukiwań i ostateczna odpowiedź na pytanie kim chcę zostać jest w zasięgu ręki...moja tożsamość, mój upragniony sen może się wreszcie ziścić, a ty... ty z tym swoim cynizmem, brakiem zrozumienia, dlaczego?! dlaczego chcesz mnie zdeptać, nie dać nawet szansy udowodnić, że wszystko jest możliwe, wystarczy chcieć! no wyduś to z siebie!!! jak mam ocalić twój kraj, przecież przyjechałem tu z Polski żeby was uratować, a ty!!! ty!!! dlaczego???!!!! przecież mówię płynnie po angielsku a to zdaje się największy problem w komunikacji z polskimi pilotami, więc czemu?

- no dobra. po pierwsze, nie ma już dawno żadnej wojny. nawet gdyby była to używałoby się współczesnych myśliwców...
- co?!!! i to ma być powód?! przecież ciągle latają na tych wszystkich paradach, dniach pokazów lotniczych. ja mam patent żeglarski, rozumiem zasady aerodynamiki, wystarczy najprostszy kurs jak się tum lata i już mogę wzbić się w powietrze, latać skoro pokonaliśmy barierę grawitacji, mogę być wolny w przestworzach, tylko ty się uparłeś z jakimiś wymówkami!!!
- po drugie twój wzrok jest taki, że mrużysz oczy, żeby cokolwiek przeczytać, okulary coraz mocniejsze, a jak czytasz książkę to już ci zaczyna brakować długości łokcia!!! i ty chcesz narażać zabytkowe maszyny i bezpieczeństwo ruchu powietrznego tylko dlatego, że się naoglądałeś jakiś filmów wojennych?!
- jestem DALEKOWIDZEM!!! przecież w tym wypadku to tylko zaleta! z daleka widzę piękno, które tylko czeka na przystojnego pilota w skórze, aby i jej marzenia się spełniły! i to mają być te twoje niepodważalne argumenty?! masz coś jeszcze w zanadrzu, jest jeszcze trzeci powód, bo to jakoś do mnie nie przemawia!
jego oczy zwężyły się, głos zabrzmiał w najniższej temperaturze zamarzania ludzkich marzeń
- po trzecie, nie może być pilotem ktoś, kto ma lęk wysokości.
podła świnia.
przecież w pościgu za marzeniami pokonuje się własne niedoskonałości i lęki, nie?
nic tylko szara smutna rzeczywistość
i jej niewolnicy, którzy ciebie też, człowieku, ograniczają.
nic dziwnego, że wirtualna rzeczywistość cieszy się większym powodzeniem.

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Kingsajz

Vladimir Nabokov

Alternatywy 4