люди сходят с ума

spytało Piękno co słychać
mówię, że spoko, a u ciebie?
a Piękno mi mówi, w języku sąsiadów, niezwykłą prawdę, której nie lubię doświadczać:
'люди сходят с ума'
nie wiem czy wy też tak macie, ale jak z kimś rozmawiasz, zaraz wszyscy się wtrącają.
tak to nikt się nie odezwie, a jak zaczynasz coś, to od razu wszyscy!
najpierw Filozofia, sokratesowe: 'dlaczego?'
z Filozofią tośmy chyba przestali gadać od czasów studiów i to jeszcze tych pierwszych.
a tu się wpieprza, no ale nie może inaczej
no bo dlaczego люди сходят с ума?
najbliżej to jesteśmy z Egzystencją, ale nie gadamy, bo ta  z kolei jak coś powie, to mi się smutno robi.
tylko mi każe.
Filozofia pyta: 'dlaczego' a Egzystencja mówi: "c'est la vie"
wtedy ładuje się Doświadczenie i mi pokazuje album ze zdjęciami, jak uwięziony w pociągu spotkałem Panikę w tłumie, i choć byś się zesrał, nie masz szans, nic nie zrobisz, nie dasz rady tłumowi.
Doświadczenie lubię, ale nie wszystkie albumy są fajne.
no to się spytam, was, ludzie, tłumy:
Dlaczego?
wy też tak macie, że jeden leci to trzeba z wszystkimi?
przecież wiecie tak samo dobrze jak ja, że tego się nie da zatrzymać.
tylko Czas, ale potem jest zawsze za późno.
a może jak się jeden się zatrzyma, to i drugi stanie?
Filozofia naciąga oko, że jej tam czołg nie jedzie.
nic dziwnego, że ze mną nie gadają.
tyle lat, a naiwny jak dziecko

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Kingsajz

Vladimir Nabokov

Alternatywy 4