Jak Lucy wymyśliła zawiść

1Mo4:4-8

Szef mnie wezwał.
-ledwo zrobiłem ludzi, już im Lucy coś paskudnego do tych makówek nakładła. weż tam skocz i sprójbuj naprawić.
jak przyszedłem, to już jeden drugiego zatłukł.
- coś ty mu zrobił?! przecież to twój brat był!!!
- a tam, (*1)! co, lepszy jest ode mnie?! to już nie jest!
poszedłem bezpośrednio do źródła problemu
- Lucy, coś ty mu nagadała, że zabił własnego brata?!
- że to nie fair. jedni są fajni a drudzy nie?
- przecież każdy ma być inny! Fair?! nic dziwnego, że tak masz na nazwisko, Lucy. Ale ja ich uzdrowię! Przecież wystarczy tylko im wytłumaczyć i nie będzie tego syfu... co to właściwie jest, to co im zrobiłaś?
- nienawiść z zazdrości.
- za długie. może skrócić: "nie z zaz"
- albo "za wiść", bo ja wolę od tyłu.
- nieważne i tak ich wyleczę, wystarczy im udowodnić, że nie ma czego zazdrościć.
- spróbuj, powodzenia.

Jn21:21-22

i od tamtej pory tłumaczę
- Piotrek, przecież to nie znaczy, do jasnej (*2), że Jana kocha bardziej!

czasy współczesne

ale widzę, że nie dociera. ostatnio patrzę na zwykłego człowieka, który aż zipie zawiścią
- no i czego sapiesz? zrobił ci coś złego? przecież nawet nie znasz człowieka!
- bo ja tu siedzę, (*3),w pracy a ten się szlaja z taką śliczną!!! (*1) jeden!
- to zazdrościsz mu, że nie ma pracy, a ty masz?
- a moja żona nie wygląda jak tamta!
- ale kosztuje go majątek! tego mu zazdrościsz?
- to ona jest (*3)?
- nie (*3) aż tyle nie biorą, właśnie to ci tłumaczę, że nie ma czego zazdrościć!

ale i tak widzę, że go nie przekonam!
no i Szef mnie zwolnił. podobno znowu wrócę do pracy jak pokocham ludzi.


ze względów na poglądy niektórych czytelników pozwoliłem sobie zaszyfrować niektóre zwroty i wyrażenia.
w przypadku, gdyby ktoś chciał usłyszeć ich dosadne brzmienie, należy wszcząć interakcję ze swoim bliźnim, tylko nie w sposób przyjazny, np. w środkach komunikacji publicznej nadeptując na odcisk.
 jeżeli jednak z powodów pacyfistycznych czytelnik nadal nie jest w stanie uzyskać werbalnej wersji zaszyfrowanych tu zaklęć i w ten sposób powstanie zjawisko tajemnicy, niedopowiedzenia i możliwość interpretacji dowolnej, to chciałbym potwierdzić, że nie mam z tym problemu.

*1 syn matki, której prowadzenie pozwolę sobie zakwestionować
*2 ostra i zaraźliwa choroba zakaźna (nie chodzi o febrę)
*3 osoba robiąca coś, co jest oceniane negatywnie pod względem moralnym, kobieta niewybredna pod względem seksualnym, wulgaryzm wykorzystywany również jako przekleństwo produktywny słowotwórczo, obfituje w słowa pochodne, eufemizmy i derywaty. występuje  w czterdziestu siedmiu funkcjach komunikacyjnych, takich jak zachwyt, dezaprobata, groźba, złość, pogarda, rozładowanie napięcia a także zwykły przerywnik, w czasach staropolskich wyleganica, murwa, nęta, przechodka, klępa, posiada także anagram rukwa ćma.


Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Kingsajz

Vladimir Nabokov

Alternatywy 4